اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی برگزار می شود؟ + تاریخ، ساعت و جزئیات مکرون پارلمان فرانسه را منحل کرد خودکشی نظامیان صهیونیست رکورد زد کوبا: قتل عام مردم در النصیرات سند دیگری از نسل‌کشی اسرائیل است واکنش نتانیاهو و سران صهیونیست به استعفای گانتس از کابینه جنگ قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش فشارها برای برکناری نتانیاهو | پس از گانتس یک عضو دیگر کابینه جنگ استعفا کرد رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ دستی خواهد بود + فیلم ادعای رژیم صهیونیستی: چهار اسیر آزاد شده در منزل یک عضو حماس زندانی بودند توافق بایدن و ماکرون درباره صرف دارایی‌های توقیفی روسیه باقری: ایران و ترکیه شرکای پایدار در منطقه هستند | بازدارندگی پوشالی اسرائیل با «وعده صادق» عیان شد بن گویر: آمده‌ام تا اسرائیل را نجات دهم! گانتس بالاخره استعفا داد پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین طاهامحمدی، امام جمعه سابق همدان نتانیاهو: به پیروزی کامل، نابودی حماس و آزادی همه گروگان ها متعهد هستیم مخبر: هیچ تعللی در گره‌گشایی از مردم جایز نیست حزب الله با موشک‌های زمین به هوا جنگنده‌های اسرائیلی را فراری داد وقوع حادثه امنیتی در خلیج عدن (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) پورمحمدی: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی‌گذارد واکنش کرملین به ادعای مقامات آلمانی برای جنگ با روسیه
سرخط خبرها

توضیحات وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران

  • کد خبر: ۲۰۸۴۴۵
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
توضیحات وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران
وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان گفت که ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران به تکمیل روند تحقیقات و تصمیم‌گیری نهایی درباره ماجرای حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تامین امنیت سفارت‌خانه بستگی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، جیحون بایراموف، وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که این کشور برای بازگشایی سفارت خود در تهران دو موضوع اساسی را مد نظر خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری آپا، وی در ادامه توضیح داد که اولین مورد، تکمیل تحقیقات و تصمیم‌گیری در مورد حادثه حمله به سفارتشان در تهران است.

وی مورد دوم را نیز امنیت کامل سفارت‌شان دانست که باید از آن اطمینان داشته باشند و ادعا کرد امنیت کارمندان سفارت و اعضای خانواده‌های آن‌ها به‌طور کامل تامین نشد، بنابراین آن‌ها را به کشور بازگرداندیم.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران صبح روز هفتم دی‌ماه سال گذشته توسط یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی صورت گرفت که در نتیجه این حادثه رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو نفر مجروح شدند. به گفته وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، نمایندگی دیپلماتیک این کشور در تهران پس از این حادثه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

باوجود اینکه پلیس و مقامات ایران به سرعت به این حادثه واکنش نشان دادند، جمهوری آذربایجان از آن زمان به بهانه این حمله و با این ادعا که تهران در برخورد با عامل حمله به سفارت‌خانه‌اش به درستی برخورد نکرده است روابط خود را با ایران کاهش داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->